Stanowisko pracy: Account Manager – zakres obowiązków i zarobki

Account Manager to opiekun klienta, którego zadaniem jest pozyskiwanie nowych kontrahentów oraz utrzymywanie z nimi stosunków biznesowych. To bardzo wymagające stanowisko pracy, które mogą piastować jedynie osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i umiejętności.

Ze stanowiskiem Account Managera możemy się spotkać w działach handlowych. Osoba je piastująca ma za zadanie dbać o relacje biznesowe z wcześniej pozyskanymi klientami. Robi to poprzez szeroko zakrojony wachlarz działań. Obowiązki opiekuna klienta są bardzo rozległe dlatego powinien on cechować się konkretnie ustalonymi predyspozycjami, doświadczeniem i umiejętnościami. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o tym stanowisku pracy!

Kim jest Account Manager?

Zainteresowała cię oferta pracy w charakterze Account Managera? Koniecznie dowiedz się, na czym będzie polegała twoja praca!

Account Managerzy to opiekunowie klienta pracujący w działach handlowych. Ich zadaniem jest nawiązywanie nowych relacji biznesowych z klientami oraz dbanie o te już istniejące. Omawiane stanowisko pracy początkowo funkcjonowało jedynie w agencjach marketingowych, ale obecnie spotkać je można wielu firmach usługowych i produkcyjnych.

Obowiązki na stanowisku pracy Account Managera

Podstawowym zadaniem Account Managera jest opieka nad klientami polegająca na budowaniu długotrwałych i owocnych relacji. Dodatkowo opiekunowie klientów tworzą oferty handlowe, a niejednokrotnie są również zobowiązani do realizowania konkretnych planów sprzedażowych. W tym celu przygotowują akcje promocyjne oraz spotykają się z potencjalnymi i obecnymi kontrahentami.

Wymagania pracodawcy wobec opiekuna klienta

Account Manager powinien przede wszystkim wyróżniać się umiejętnością zarządzania własnym czasem pracy, zarządzania zespołem oraz kreatywnością. Dobra organizacja pracy, doświadczenie w relacjach z klientem, umiejętność działania pod presją czasu, samodzielność i komunikatywność to dodatkowe cechy cenione w tym zawodzie. Jeśli od specjalisty od obsługi klienta wymaga się również sprzedaży usług i towarów, to powinien on znać się na technikach negocjacyjnych oraz cechować asertywnością. Dodatkowo wielu pracodawców wymaga znajomości języka obcego, najczęściej angielskiego, ponieważ właśnie w tym języku porozumiewa się wielu kontrahentów zagranicznych. Bardziej niszowymi umiejętnościami jest posługiwanie się innymi językami obcymi, na przykład: niemieckim, francuskim, hiszpańskim, japońskim czy chińskim.

Zobacz też:  Feedback – czym jest i jak go udzielać pracownikowi?

Ile zarabia Account Manager?

Zarobki Account Managerów uzależnione są od posiadanego doświadczenia, wykształcenia, zakresu obowiązków, umiejscowienia przedsiębiorstwa oraz wielkości firmy. Wynagrodzenie osób zatrudnionych na tym stanowisku mieści się najczęściej w przedziale od 3 do 8 tysięcy złotych brutto. Pracownicy dodatkowo mogą liczyć na premie sprzedażowe i uznaniowe oraz liczne benefity, na przykład dofinansowanie do nauki języków obcych, karnet na siłownię lub dostęp do prywatnych usług medycznych.

Account Manager jest osobą odpowiedzialną za dbanie o relacje z klientami. Często do jego obowiązków należy również pozyskiwanie nowych kontrahentów oraz sprzedaż produktów i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Na tym stanowisku pracy istotna jest umiejętność zarządzania czasem własnym, asertywność, komunikatywność, umiejętności negocjacyjne oraz dobry kontakt z klientem.


Marcin Szymański

Specjalista w branży HR, poza pracą interesuje się socjologią. Zajmuje go struktura zatrudnienia w Polsce oraz motywacje pracowników do wybrania danej ścieżki zawodowej.

Opublikuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *