Stanowisko pracy: Account Manager – zakres obowiązków i zarobki

Account Manager to opiekun klienta, którego zadaniem jest pozyskiwanie nowych kontrahentów oraz utrzymywanie z nimi stosunków biznesowych. To bardzo wymagające stanowisko pracy, które mogą piastować jedynie osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i umiejętności.

Ze stanowiskiem Account Managera możemy się spotkać w działach handlowych. Osoba je piastująca ma za zadanie dbać o relacje biznesowe z wcześniej pozyskanymi klientami. Robi to poprzez szeroko zakrojony wachlarz działań. Obowiązki opiekuna klienta są bardzo rozległe dlatego powinien on cechować się konkretnie ustalonymi predyspozycjami, doświadczeniem i umiejętnościami. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o tym stanowisku pracy!

Kim jest Account Manager?

Zainteresowała cię oferta pracy w charakterze Account Managera? Koniecznie dowiedz się, na czym będzie polegała twoja praca!

Account Managerzy to opiekunowie klienta pracujący w działach handlowych. Ich zadaniem jest nawiązywanie nowych relacji biznesowych z klientami oraz dbanie o te już istniejące. Omawiane stanowisko pracy początkowo funkcjonowało jedynie w agencjach marketingowych, ale obecnie spotkać je można wielu firmach usługowych i produkcyjnych.

Obowiązki na stanowisku pracy Account Managera

Podstawowym zadaniem Account Managera jest opieka nad klientami polegająca na budowaniu długotrwałych i owocnych relacji. Dodatkowo opiekunowie klientów tworzą oferty handlowe, a niejednokrotnie są również zobowiązani do realizowania konkretnych planów sprzedażowych. W tym celu przygotowują akcje promocyjne oraz spotykają się z potencjalnymi i obecnymi kontrahentami.

Wymagania pracodawcy wobec opiekuna klienta

Account Manager powinien przede wszystkim wyróżniać się umiejętnością zarządzania własnym czasem pracy, zarządzania zespołem oraz kreatywnością. Dobra organizacja pracy, doświadczenie w relacjach z klientem, umiejętność działania pod presją czasu, samodzielność i komunikatywność to dodatkowe cechy cenione w tym zawodzie. Jeśli od specjalisty od obsługi klienta wymaga się również sprzedaży usług i towarów, to powinien on znać się na technikach negocjacyjnych oraz cechować asertywnością. Dodatkowo wielu pracodawców wymaga znajomości języka obcego, najczęściej angielskiego, ponieważ właśnie w tym języku porozumiewa się wielu kontrahentów zagranicznych. Bardziej niszowymi umiejętnościami jest posługiwanie się innymi językami obcymi, na przykład: niemieckim, francuskim, hiszpańskim, japońskim czy chińskim.

Zobacz też:  Wypowiedzenie umowy o pracę – wzory, terminy i zasady

Ile zarabia Account Manager?

Zarobki Account Managerów uzależnione są od posiadanego doświadczenia, wykształcenia, zakresu obowiązków, umiejscowienia przedsiębiorstwa oraz wielkości firmy. Wynagrodzenie osób zatrudnionych na tym stanowisku mieści się najczęściej w przedziale od 3 do 8 tysięcy złotych brutto. Pracownicy dodatkowo mogą liczyć na premie sprzedażowe i uznaniowe oraz liczne benefity, na przykład dofinansowanie do nauki języków obcych, karnet na siłownię lub dostęp do prywatnych usług medycznych.

Account Manager jest osobą odpowiedzialną za dbanie o relacje z klientami. Często do jego obowiązków należy również pozyskiwanie nowych kontrahentów oraz sprzedaż produktów i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Na tym stanowisku pracy istotna jest umiejętność zarządzania czasem własnym, asertywność, komunikatywność, umiejętności negocjacyjne oraz dobry kontakt z klientem.


Marcin Szymański

Specjalista w branży HR, poza pracą interesuje się socjologią. Zajmuje go struktura zatrudnienia w Polsce oraz motywacje pracowników do wybrania danej ścieżki zawodowej.

Opublikuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *