Samo stworzenie sklepu internetowego nie wystarczy, aby pozyskać klientów i rozwijać swój biznes. Do tego potrzebna jest odpowiednia reklama, jak również zwiększenie widoczności i zasięgów sklepu w Internecie. Ilość konkurencji sprawia, że nie jest to proste zadanie. Jak skutecznie promować sklep i produkty, na których sprzedaży najbardziej nam zależy? Warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów.
Zwiększenie widoczności w sieci – od czego zacząć
Promowanie produktów ze sklepu internetowego wymaga zarówno wiedzy, jak i czasu. Nie jest to zadanie jednorazowe, a ciągła praca, wymagająca doświadczenia i kreatywności. W zależności od profilu sklepu różne będą grupy docelowe. Z tego względu, każda kampania reklamowa musi być dostosowana m.in. do profilu klienta i tego, czego poszukuje. Grupa docelowa ma wpływ na użyte narzędzia i treści promujące biznes.
Hurtownia chemii niemieckiej z pewnością potrzebować będzie innej strategii marketingowej niż sklep motoryzacyjny. Nie da się znaleźć uniwersalnej zasady zapewniającej komercyjny sukces. Do każdego zadania należy podejść indywidualnie z wyczuciem i doświadczeniem. Z tego względu, wiele firm decyduje się na sięgnięcie po pomoc profesjonalistów. To inwestycja, która daje gwarancję wzrostu sprzedaży i utrzymania popularności promowanych produktów. Poza samą promocją ważne są parametry techniczne sklepu – to właśnie m.in. za ich pomocą można zweryfikować gotowość sklepu do przyjęcia klientów.
Jak sprawdzić przygotowanie sklepu internetowego
Konieczne jest, aby sklep, taki jak https://b2b.europedg.pl/ spełniał niezbędne warunki techniczne. Warto zwrócić uwagę na:
- nawigację na stronie,
- prostotę poruszania się i szybką drogę do zakupów,
- szybkość ładowania,
- funkcjonalność integracji,
- certyfikat SSL,
- regulamin i politykę prywatności,
- zdjęcia i opisy produktów.
Jeżeli wszystkie z powyższych parametrów są spełnione, można przystąpić do promowania produktów w sklepie. W przeciwnym razie, działania e-commerce mogą okazać się nieskuteczne.
Optymalizacja pod wyszukiwarkę
Pozycjonowanie jest zabiegiem, który zwiększa widoczność i szanse na sprzedaż. Widoczność sklepu ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe i umożliwia dotarcie do jak najszerszej grupy docelowej. Poprawia także statystyki wyszukiwań. Dzięki temu sklep może znaleźć także taki klient, który wcześniej nie słyszał o naszej firmie.
Warto postawić na zapytania o największym potencjale, dostosowane do asortymentu sklepu. Dzięki temu biznes e-commerce będzie wysoko na liście, ale także odpowiedź wyszukiwarki trafi do realnych klientów. W pozycjonowaniu ogromne znaczenie mają także treści zawarte na stronie sklepu internetowego jak:
- wartościowe opisy produktów,
- zoptymalizowane pod wyszukiwarkę opisy kategorii,
- dodatkowe treści, jak np. blog firmowy i treści w social mediach.
Wszystkie treści pojawiające się na stronie powinny być przyjemne dla oka i czytelne. Pisane dla klientów, którzy mogą dowiedzieć się z nich więcej o interesujących ich produktach. Jednocześnie teksty te powinny spełniać wymagania samej wyszukiwarki.
Content marketing a promowanie produktów w sklepie internetowym
W jaki sposób odpowiednie treści na stronie mogą wpływać na poprawę widoczności produktów w sklepie? Treści wyróżniające się wysoką jakością i zgodne z zasadami content marketingu pozwalają łatwiej znaleźć produkty. Dodatkowym plusem fachowo przygotowanych treści i opisów jest poinformowanie klienta o walorach i specyfikacji produktów – ten aspekt z pewnością pomaga podjąć decyzję zakupową. Tym samym zamienia klienta odwiedzającego stronę sklepu, na klienta kupującego.
Myśląc o treściach w Internecie, nie można pominąć social mediów i newsletterów. To kanały, które są bardzo cenne w budowaniu popularności marki. Obecność sklepu w internecie ma realny wpływ na ilość nowych klientów. Właśnie z tego powodu dbanie o odpowiedni dobór treści, a także regularnie prowadzenie bloga, czy social mediów, można poprawić widoczność i pozycjonowanie sklepu. Content marketing ma także niebagatelny wpływ na wizerunek firmy, pomaga zaprezentować się klientom w charakterze eksperta.
Treść promocyjna