Jak zadbać o twarz przed rozmową kwalifikacyjną? Makijaż biznesowy i walka z niedoskonałościami

Rozmowa kwalifikacyjna i późniejsze wykonywanie obowiązków zawodowych wymagają profesjonalnego, schludnego wyglądu. Sprawdź, jak go osiągnąć i dowiedz się, czy konieczny jest do tego makijaż! 

Czy makijaż jest koniecznym elementem profesjonalnego wizerunku? 

Definiowanie profesjonalnego wizerunku nie jest łatwe. W zależności od branży może oznaczać to zupełnie co innego. Są zawody wymagające eleganckiego stroju, a w innych będzie on nie na miejscu. Czasem intensywny, barwny makijaż może być konieczny lub stanowiący wizytówkę czyichś umiejętności i kreatywności, lecz w wielu sytuacjach lepszym wyborem będzie minimalizm.

Niemniej jednak, podczas standardowej rozmowy lub pracy w środowisku biznesowym, makijaż nie jest elementem obowiązkowym. 

Wiele kobiet stosuje go, aby poczuć się lepiej, zakryć drobne przebarwienia czy krostki na twarzy. Jeśli jednak z jakiegokolwiek powodu, ktoś nie chce się malować, w żaden sposób jego profesjonalny wizerunek na tym nie ucierpi. Znacznie ważniejsza jest schludność i elegancja, a więc odpowiedni strój, prawidłowe zachowanie i uczesane włosy. 

Czego warto unikać, wybierając się na rozmowę o pracę? 

W przypadku rozmowy o pracę nie można zaprzeczyć, że ogólny wizerunek jest istotny. Zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn. Każdy kandydat powinien wyglądać elegancko i stonowanie, tak aby przekazywać swoją postawą szacunek do danego przedsiębiorstwa i osób przeprowadzających rekrutację. 

Tego dnia lepiej unikać intensywnych kolorów i awangardowych połączeń. Zarówno w stroju, jak i w makijażu. Niedbała fryzura, źle dopasowane ubranie i mocny, wyrazisty makijaż mogą zrobić niekorzystne wrażenie. Tego dnia lepiej postawić na minimalizm, stonowane odcienie i wyprasowany strój. 

Pielęgnacja skóry na co dzień 

Wygląd podczas rozmowy kwalifikacyjnej oraz w trakcie późniejszej pracy jest bardzo istotny. Zadbana, promienna cera jest jego bazą. Nie borykając się z żadnymi chorobami dermatologicznymi, można korzystać z rozbudowanej pielęgnacji i w ten sposób osiągnąć gładką skórę. Doskonale sprawdzi się dwuetapowe oczyszczanie oraz odpowiednie preparaty nawilżające. 

Zobacz też:  Dlaczego warto szkolić pracowników?

Jeśli jednak niedoskonałości mają przyczynę w różnego typu schorzeniach i stanach zapalnych, warto szukać źródła problemu. Może być nim choroba autoimmunologiczna, zmiany hormonalne oraz szereg innych trudności. 

Niezależnie od tego, jaka jest przyczyna trądziku, prawidłowa pielęgnacja, połączona ze zdrowym trybem życia oraz odpowiednim leczeniem z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty. 

Zasady makijażu biznesowego 

Kobiety chcące malować się na co dzień, powinny poznać zasady profesjonalnego makijażu. Wizerunek biznesowy zakłada pełną równość pomiędzy osobami różnej płci, co wiąże się z niepodkreślaniem swojej kobiecości. 

Z tego względu lepiej unikać szminek w mocnych kolorach oraz barwnych cieni czy dramatycznych kresek.

Makijaż biznesowy to przede wszystkim gładka, wyrównana skóra. W tym celu można sięgnąć po kosmetyki takie jak podkład, korektor i puder. Podkreślając linie twarzy, warto sięgnąć po odrobinę bronzera, rozświetlacza czy różu. 

Odpowiednim wyborem będzie makijaż oka utrzymany w kolorach ziemi, ewentualnie granatu oraz szarości. Pomadka używana w czasie pracy powinna być w naturalnym, jasnym odcieniu. Lśniące błyszczyki i ciemne kolory nie są dobrym wyborem. 

Czym charakteryzuje się odpowiedni strój na rozmowę o pracę? 

Strój na rozmowę kwalifikacyjną powinien być dopasowany do okoliczności. Tego dnia warto postawić na stonowane, ciemne kolory. Najlepszym wyborem będą odcienie granatu, lecz dobrze sprawdzi się także grafit, szarość oraz ciemna zieleń. 

Wybierając konkretne ubrania, warto upewnić się, że do siebie pasują. Mężczyźni powinni wybrać garnitur oraz koszulę, kobiety podobnie, lecz mogą sięgnąć także po garsonkę. 

Buty na tę okoliczność również muszą być zadbane i dopasowane. Modele wykonane ze skóry licowej w stonowanym kolorze będą najlepszym wyborem. 


Marcin Szymański

Specjalista w branży HR, poza pracą interesuje się socjologią. Zajmuje go struktura zatrudnienia w Polsce oraz motywacje pracowników do wybrania danej ścieżki zawodowej.

Opublikuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *