Jak zostać copywriterem?

Praca copywritera polega na tworzeniu różnego rodzaju treści, w tym artykułów na strony internetowe, tekstów reklamowych, blogów czy e-booków. Jest to stanowisko kreatywne, które często można wykonywać zdalnie. Właśnie dlatego tak wiele osób podejmuje decyzję, aby zostać copywriterem. Rynek jest jednak konkurencyjny, dlatego musisz wiedzieć, jak zacząć.

Poznaj sekrety warsztatu 

Na samym początku musisz dowiedzieć się, czym dokładnie zajmuje się copywriter i zapoznać się z warsztatem tej profesji. Dobrym sposobem jest czytanie poradników, blogów tematycznych, a nawet zapisanie się na kurs copywritingu. 

Eksploruj różne formaty i ucz się z różnych źródeł, aby móc zaoferować klientom jak najszerszą ofertę. 

Pisz!

Oczywiście nie ma copywritingu bez pisania. Kiedy już nauczysz się nieco więcej o warsztacie, koniecznie zacznij tworzyć swoje pierwsze treści. Możesz zacząć od napisania tekstu na temat, jaki cię interesuje, na przykład o podróżach. Im więcej będziesz pisać, tym lepszy się w tym staniesz, o ile będziesz podchodził do swojej twórczości z nutką krytycyzmu. Co więcej, praktykowanie pisania pozwoli ci na szybsze tworzenie tekstów, co w przyszłości może okazać się bardzo ważne, w szczególności, jeżeli będziesz pracować na krótkich deadlinach. 

Buduj portfolio 

Choć niemal zawsze powinieneś prosić o pieniądze za wykonaną pracę, na początku możesz stworzyć nieco artykułów pro bono. Pomoże ci to zbudować portfolio. Po pierwsze, możesz pisać teksty samemu, a potem pokazać je pracodawcy, aby zaprezentować swój warsztat. Warto jest jednak móc pokazać, że ktoś już skorzystał z twojej oferty. Zaproponuj bezpłatną współpracę organizacji pozarządowej – w ten sposób otrzymasz szansę na pierwszy projekt, a także zrobisz coś dobrego. Nauczysz się też słuchać potrzeb klientów i komunikować ewentualne wątpliwości czy pomysły. Dobre portfolio i umiejętności z zakresu obsługi klienta są w tej branży kluczowe. 

Zobacz też:  Ile trzeba zarabiać, aby móc ubiegać się o pozabankową kartę kredytową?

Przygotuj ciekawe CV i list motywacyjny 

Aby wyróżnić się na tle innych, koniecznie przygotuj dobre CV i list motywacyjny. Choć to twoje poprzednie prace są najważniejsze, to jednak pracodawca może chcieć wiedzieć, jakie masz wykształcenie, gdzie wcześniej pracowałeś, a także jakie masz umiejętności. Zadbaj o to, by wszystkie dokumenty aplikacyjne były bezbłędne. Skoro masz pracować jako copywriter, zachowanie dobrych standardów powinno być twoim najwyższym priorytetem. 

Ceń swój czas i pracę 

Choć twoje pierwsze zlecenia mogą pomóc ci w zbudowaniu portfolio, nie pracuj za darmo zbyt długo. Wyceń swoją pracę, uwzględniając wysiłek, umiejętności, wiedzę oraz czas, jaki musisz poświęcić na stworzenie projektu. Pamiętaj, aby zawsze z góry ustalić to, co oferujesz, na przykład podając ile razy możesz poprawić tekst bez dodatkowych kosztów. Im szybciej opanujesz takie umiejętności, tym szybciej będziesz w stanie zobaczyć wymierne rezultaty swojej pracy. 

Znajdź swoją niszę

Kiedy już opanujesz podstawy, postaraj się znaleźć swoją niszę, w której będziesz się specjalizować. W obecnych czasach, kiedy sztuczna inteligencja pozbawiła pracy wielu copywriterów, ważne jest, aby móc zaoferować coś, czego nie ma większość kandydatów. Być może ukończyłeś studia związane ze sztuką albo interesujesz się inwestowaniem na giełdzie? Podkreśl swoje pasje i ekspercką wiedzę, a nie tylko znajdziesz więcej projektów, ale też zyskasz szansę na zwiększenie swojej stawki. 

Otwórz się na zagranicznych klientów

Jeśli biegle władasz językiem obcym, nie musisz ograniczać się wyłącznie do polskiego rynku. Zagraniczni pracodawcy mogą zaoferować ci o wiele wyższe stawki. Co więcej, masz szansę na wybieranie z większej ilości projektów, dzięki czemu możesz znaleźć coś, co cię naprawdę interesuje.

Materiał promocyjny.


Maja Stasiak

Pracuje jako doradca zawodowy i działa w celu aktywizacji bezrobotnych. Uważa swoją pracę za dynamiczną i wymagającą ciągłego dokształcania, ponieważ wciąż powstają nowe zawody.

Opublikuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *