Na czym polega praca w agencji reklamowej? Wyjaśniamy, kim jest specjalista od marketingu i kto może pracować w agencji

Praca w agencji reklamowej jest bardzo ciekawym doświadczeniem dla pracownika. Kojarzy się z kreatywnym zajęciem i wysokim wynagrodzeniem. Dowiedz się, jak na co dzień wygląda praca w agencji marketingowej i jakie warunki trzeba spełniać, aby ją dostać.

Zastanawiasz się, kim są specjaliści ds. marketingu? Portfolio takich osób zwykle jest pełne osiągnięć marketingowych, które robią wrażenie. Jeśli myślisz nad tym, czy praca w marketingu to dobre zajęcie dla ciebie, warto nieco lepiej poznać specyfikę tej branży.

Jak wygląda praca w agencji reklamowej?

Kolorowe czasopisma i Internet przedstawiają często pracowników agencji jako młodych i energicznych ludzi sukcesu, którzy przez cały dzień zajmują się głównie ważnymi spotkaniami w miejscu pracy z klientami biznesowymi, burzami mózgów i świętowaniem oszałamiających sukcesów. Oczywiście, ten obraz jest nieco przesadzony. Tak naprawdę praca w marketingu polega w głównej mierze na wielu godzinach spędzonych przy tworzeniu kampanii. Jest to odpowiedzialne i wymagające zajęcie.

Kreatywny specjalista ds marketingu – kto to jest?

Zatrudnienie znajdą osoby, którym nie brakuje energii i pewności siebie, ale też umiejętności zaprezentowania sprzedawanej rzeczy z jak najlepszej strony, bez względu na to, czy dany przedmiot lub usługa leży w zakresie ich zainteresowań. W tej branży ważne jest odpowiednie wyczucie potencjalnego klienta i poznania jego potrzeb. Liczy się też znalezienie sposobu na dotarcie do niego za pomocą dostępnych środków przekazu. Skuteczne zachęcenie do zakupu to znak, że kampania reklamowa zakończyła się sukcesem.

Czy opłaca się pracować w agencji marketingowej – plusy i minusy

Do plusów zaliczyć można na pewno fakt, że od zawsze praca w reklamie jest zajęciem prestiżowym i dobrze płatnym. Dobrze wykonane zadanie może być źródłem ogromnej satysfakcji. Zaletą jest także możliwość wykorzystania w pełni swojego potencjału, pozytywnej energii, a także zdolności analitycznych – ta praca jest idealna dla osób ambitnych i pragnących rozwijać się w tej branży.

Zobacz też:  Jak przeżyć finansowo w 2023 roku pracując na umowie o pracę za najniższą krajową

Z kolei minusem jest wielogodzinne przesiadywanie przy biurku, szczególnie wtedy, gdy goni cię deadline. Niestety, często jest to praca po godzinach. Gdy decydujesz się na przyjęcie posady w agencji marketingowej, musisz być maksymalnie elastyczny, jeśli chodzi o czas spędzony w biurze. Również dość szybkie tempo pracy jest rzeczą, która może być potencjalnie męcząca – dlatego odpowiednie predyspozycje są tutaj tak istotne. Minusem jest też konieczność dopasowania się do dynamicznie zachodzących zmian w całym procesie opracowywania strategii marketingowej i realizacja oczekiwań samego klienta. Pracownik agencji reklamowej większość czasu spędza w ruchu. Jest to jedna z podstawowych cech tej posady, co oznacza, że jeśli ktoś nie wytrzymuje szybkiego tempa, nie jest dobrym materiałem na specjalistę od marketingu.

Dla kogo praca w marketingu i reklamie?

Posada marketingowca jest odpowiednia dla osób, które dobrze sobie radzą z presją czasu, mają siłę przebicia i potrafią planować, delegować zadania i pracować w zespole. Pamiętaj, aby w swoim CV wpisać tylko te cechy, których posiadania jesteś absolutnie pewien. Jeśli np. nie jesteś obowiązkowy lub nie udaje ci się trzymać terminów, prawdopodobnie to nie jest praca dla ciebie.

Marketingowcem może zostać osoba, która potrafi dobrze zareklamować wszystko – to jest absolutna podstawa. Dobre podejście, pracowitość, rzetelność, ciekawość świata to dodatkowe bardzo pożądane cechy. Kreatywność i zdolność do wynajdowania nieoczywistych rozwiązań to również ważne umiejętności, tak jak zdolność do wydajnej pracy po presją czasu, gdy bierzesz udział w tworzeniu ważnej kampanii reklamowej.

Na czym polega marketing reklamowy w social mediach?

Internet jest potężnym narzędziem we współczesnej reklamie. Jest to doskonały kanał do zachwalania produktów i usług, bardzo skuteczny i o globalnym zasięgu. Na forach tematycznych i w social mediach pojawiają się reklamy tworzone przez pracowników agencji marketingowych. Czasami jest to rzeczywiście typowa reklama pisana językiem korzyści, a innym razem może to być np. pozytywny komentarz z odnośnikiem do sklepu internetowego, opinia polecająca dany produkt lub usługę.

Zobacz też:  Zmiany w Kodeksie pracy 2022 – co powinien wiedzieć każdy pracownik? Jakie nowe obowiązki mają pracodawcy?

Takie sprytnie przeprowadzone akcje mogą odnieść lepszy skutek, niż nachalna reklama wyświetlana w telewizji lub w innym środku przekazu. Dzieje się tak, ponieważ strategia marketingowa polegająca na naturalnym polecaniu usług i wskazywaniu na korzyści dla klienta lepiej przemawia do odbiorcy. Marketing reklamowy w Internecie odznacza się subtelnością przekazu oraz – co bardzo istotne – dobrym dopasowaniem do tego, czego szuka potencjalny klient, a więc dużą skutecznością. Gdy treści stanowią bezpośrednią odpowiedź na zapytanie odbiorcy, łatwo jest przykuć jego uwagę i zdobyć zaufanie. Nawiązana w ten sposób nić porozumienia może skutkować udaną transakcją. Dlatego sprzedawcy i marketingowcy muszą dobrze poznać potrzeby klienta, aby osiągnąć założone przez siebie cele.

Jak to działa? Załóżmy, że ktoś szuka w sieci informacji o lodówkach do zabudowy. Przy okazji natrafi na forum z pozytywnym komentarzem odnoszącym się do czyjegoś sklepu internetowego. Z dużym prawdopodobieństwem następną stroną, którą obejrzy, będzie strona tego sklepu. W taki sposób można stwierdzić, że reklama zadziałała i praca zespołu agencji marketingowej nie poszła na marne.

Praca w marketingu wymaga od ciebie aktywności i kreatywności, ale także umiejętności planowania. Jesteś dobrze zorganizowaną osobą, która lubi wyzwania? Jeśli tak, to warto zastanowić się, czy rozpoczęcie kariery w tej branży to dla ciebie dobra droga rozwoju.


Marcin Szymański

Specjalista w branży HR, poza pracą interesuje się socjologią. Zajmuje go struktura zatrudnienia w Polsce oraz motywacje pracowników do wybrania danej ścieżki zawodowej.

Opublikuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *