Copywriter to zawód, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nic dziwnego! Jest wygodny, dobrze płatny i dostępny praktycznie dla każdego. Dowiedz się, jak zostać copywriterem.
Copywriter to stosunkowo nowy zawód, który w krótkim czasie zdobył ogromną popularność. Jego ogromnym atutem jest elastyczność – prace wykonywać można praktycznie z każdego miejsca na ziemi, z domu, biura, a nawet podczas wakacji. Najważniejszy w tej profesji jest dar pisania, który pozwoli ci sprawnie przelewać myśli na papier. Zastanawiasz się, jak zostać copywriterem i rozpocząć swoją przygodę z pisaniem tekstów? Wbrew pozorom, nie jest to skomplikowane – niezbędna jest jednak przynajmniej podstawowa wiedza o marketingu oraz umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze.
Czym jest copywriting?
Copywriting to nic innego, jak pisanie tekstów, które spełniają określone cele. Muszą być oryginalne oraz przepełnione odpowiednią treścią. Mogą to być slogany wykorzystywane w reklamach, opisy kategorii i produktów w sklepie, teksty specjalistyczne czy marketingowe, zachęcające do skorzystania z konkretnych usług. Specjalista w tej dziedzinie może prowadzić blog, redagować teksty lub przygotowywać scenariusze do spotów. Jednak praca copywritera nie polega tylko na pisaniu tekstów, które zostaną umieszczone na stronach internetowych. Jest on też autorem treści znajdujących się folderach, plakatach czy ulotkach.
Pisanie tekstów SEO – co to znaczy?
Jak zostać copywriterem? Na samym początku warto dowiedzieć się, na czym polega tworzenie treści zgodnie z zasadami SEO. Skrót ten z języka angielskiego oznacza Search Engine Optimization. Oznacza proces, który umożliwia osiągniecie danej stronie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. To, że niektóre strony plasują się na pierwszych miejscach nie jest kwestią przypadku, co wpływa na ich rozpoznawalność i zwiększenie dochodu ze sprzedaży. Jest wynikiem optymalizacji strony internetowej. Co obejmuje to pozycjonowanie? Między innymi zastosowanie określonych słów kluczowych, oryginalny content czy obecność dodatkowych linków.
Zawód copywritera – dlaczego staje się coraz popularniejszy?
Temat copywritingu w ostatnich latach stał się bardzo modny. Dlaczego coraz więcej osób szuka pracy w tym zawodzie? Dzieje się tak, przede wszystkim dlatego, że działania reklamowe coraz częściej przenoszą się do Internetu. Świadomi tego przedsiębiorcy stawiają na promowanie swoich usług i produktów na stronach web lub social mediach. Aby zwiększyć sprzedaż i poprawić widoczność strony potrzebna jest pomoc specjalistów od SEO oraz osób, które napiszą tekst zgodny z jego zasadami. Działania takie, powodują wzrost ruchu na stronie zleceniodawcy, dzięki czemu, pojawia się ona na lepszym miejscu w wynikach wyszukiwania.
Praca jako copywriter – jak zacząć?
Zastanawiasz się, jak zacząć swoją przygodę z copywritingiem? Aby zarabiać na pisaniu musisz mieć właściwe kwalifikacje. Priorytetem jest lekkie pióro oraz opanowanie podstawowych zasad poprawnego tworzenia zdań. Dobry copywriter wyróżnia się kreatywnością oraz umiejętnością twórczego myślenia. Osoba taka ma mnóstwo pomysłów oraz potrafi pisać wciągające teksty, które chce się przeczytać. Konieczne jest też logiczne myślenie i zdolności analityczne, aby umieścić w artykule wszystkie niezbędne słowa kluczowe. Copywriter musi mieć też nieco wiedzy z zakresu psychologii i content marketingu, co pozwoli mu przygotowywać różnego rodzaju treści.
Jak zostać copywriterem i znaleźć zlecenia?
Jak początkujący copywriter może znaleźć pierwsze zlecenia? Aby pokazać swoje umiejętności innym i zachęcić potencjalnych klientów do współpracy, możesz przygotować kolekcję swoich najlepszych prac, czyli portfolio. To pierwszy krok, aby zostać dobrym copywriterem i skutecznie budować swoją karierę w tym zawodzie. Gdzie jeszcze warto szukać ofert pracy? Między innymi na portalach internetowych, na których znajdziesz zlecenia o różnych stawkach, na przykład blogowe czy sprzedażowe. Zazwyczaj zanim zaczniesz korzystanie z nich, najpierw musisz przygotować tekst próbny, który pozwoli sprawdzić twoje umiejętności.
Jakie wykształcenie jest potrzebne?
Interesuje cię praca copywritera, ale zastanawiasz się, czy masz odpowiednie wykształcenie? Aby zostać profesjonalnym copywriterem często mile widziane jest ukończenie studiów wyższych – na przykład dziennikarskich lub filologicznych. Jednak w wielu przypadkach, aby zacząć swoją przygodę z tą profesją nie jest to konieczne. O wiele bardziej liczy się warsztat i lekkie pióro. Copywriter to osoba przede wszystkim kreatywna i dociekliwa. Szczególnie jeżeli chcesz pracować jako freelancer i dopiero spróbować swoich sił w tym zawodzie, nie musisz od razu kończyć studiów.
Kurs copywritingu – czy warto?
Fakt, że możesz zacząć zarabiać w tym zawodzie bez wyższego wykształcenia nie oznacza, że nie warto się szkolić. Wiele osób postanawia zapisać się na kurs copywritingu. Czy to dobre rozwiązanie? Jak najbardziej! Pomoże ci on zdobyć podstawy albo aktywnie ćwiczyć swój warsztat. Na kursach dowiesz się, jak pisać teksty reklamowe, aby przynosiły pożądane efekty oraz przygotowywać specjalistyczne artykuły na strony www.
Jak zostać copywriterem – różne rodzaje tekstów
Jeżeli chcesz zostać copywriterem musisz też zdawać sobie sprawę, że istnieje wiele różnych rodzajów tekstów, które znacząco się od siebie różnią i mają inne cele. Początkujące osoby często przygotowują teksty zapleczowe, które pisane są zgodnie z zasadami SEO, ale też uwzględniają potrzeby czytelnika i często zachęcają do kliknięcia w link. Innym rodzajem są opisy produktów, które wyjaśniają czym jest dany produkt oraz dlaczego warto go kupić. Czym jeszcze zajmuje się copywriter? Na przykład może pisać teksty na bloga.
Ile zarabia copywriter?
Jeżeli wiesz już, jak zostać copywriterem być może zastanawiasz się, ile można zarabiać na pisaniu tekstów? Jest to uzależnione od wielu czynników – zupełnie inaczej płatna jest praca zdalna z domu jako copywriter freelancer, a inaczej praca na etacie w firmie. Zarobki zależą też od tego, jakie teksty są twoją specjalizacją – najmniej płatne są precle. Niemałe znaczenie ma szybkość pisania oraz kreatywność – jeżeli nie brakuje ci pomysłów, będziesz w stanie pisać dobre teksty w krótkim czasie, co przełoży się na wysokość zarobków.