Jak się pomalować na rozmowę o pracę? Tajniki makijażu biznesowego

Rozmowa o pracę jest jedną z takich sytuacji, kiedy warto popracować nad swoim wyglądem. Dlatego panie powinny postawić na makijaż biznesowy, który dyskretnie podkreśli ich atuty. W artykule mówimy, jak wykonać taki make-up.

Spotkanie z rekruterem i rozmowa w sprawie pracy mogą być bardzo stresujące. Dlatego ważne są zarówno kompetencje kandydata na dane stanowisko, jak i jego prezencja. Należy wyglądać się profesjonalnie – w przypadku kobiet istotny jest zarówno ubiór, jak i makijaż. Na tę okazję najlepiej zdecydować się na makijaż biznesowy, który podkreśla urodę, ale nie rzuca się w oczy.

Makijaż biznesowy – dlaczego jest ważny?

Makijaż biznesowy wymaga przestrzegania kilku bardzo ważnych zasad. Przede wszystkim należy zrozumieć, w jakim celu jest wykonywany. Trzeba go traktować jako element dress code’u, więc nie można z nim przesadzić ani też całkowicie z niego zrezygnować. Podczas spotkania o pracę rozmówca będzie skupiał się na twarzy, dlatego nawet ona musi prezentować się schludnie i elegancko. Wbrew pozorom taki efekt trudno uzyskać, dlatego warto poznać zasady, jakimi rządzi się makijaż dla brunetek i blondynek.

Jak wykonać makijaż biznesowy?

Jak zaznaczyliśmy, makijaż biznesowy musi być schludny i elegancki, ale też stonowany. Nie można przesadzać z podkreślaniem atutów urody. Czerwone usta, kocie oko czy wakacyjne rozświetlenie stanowią zaprzeczenie idei tego make-upu. Paletę barw należy ograniczyć do neutralnych beżów, delikatnej brzoskwini oraz brązów. Trzeba unikać zbyt intensywnego tuszowania rzęs, by się nie sklejały. Jeśli użyje się zbyt dużo kosmetyku, prawdopodobnie osypie się później na policzki. Na wargi można nałożyć pomadkę, która będzie odpowiadać ich naturalnej barwie, ewentualnie zdecydować się na balsam o właściwościach nawilżających.

Zobacz też:  Myślisz o tym, jak zostać tatuażystą? Poznaj bardzo przydatne informacje dotyczące tego, jak to zrobić!

Dużą uwagę trzeba natomiast przywiązać skóry do twarzy. Zastosowany podkład nie może być zbyt ciężki – powinien wyrównać koloryt, ale nie może dać efektu maski. Idealnym produktem dla biznesowego makijażu jest lekki podkład Maybelline Superstay. Ten kosmetyk długo utrzymuje się na twarzy, a przy tym nie blokuje porów i pozwala skórze oddychać. Warto pamiętać, by unikać blasku, zamiast tego stawiać na bardziej matowe wykończenie.

Jak powinien wyglądać makijaż biznesowy dla blondynki

Czy makijaż biznesowy dla blondynki różni się czymś od tego, jaki można zaproponować ciemnowłosej kobiecie? Ten typ urody może wymagać jaśniejszego fluidu, ale podkład Maybelline Superstay Active Wear da się dopasować do każdego odcienia cery. Warto zwrócić uwagę na barwę tęczówek – niebieską idealnie podkreślą cienie do powiek w łososiowym kolorze oraz brązy. Jeśli natomiast oczy są ciemniejsze, warto wybrać bezpieczniejsze rozwiązanie, czyli paletę beżów.

Makijaż biznesowy dla brunetek

Kobiety o ciemnych włosach zwykle mają wyrazistą urodę, do której pasują właściwie wszystkie kolory kosmetyków. Właśnie dlatego na rozmowę w sprawie pracy powinny postawić na delikatny makijaż dla brunetek. Warto zdecydować się na klasykę, czyli brązowe lub beżowe cienie do powiek, delikatnie podkreślone policzki i matową cerę. Mimo pozornej skromności efekt takiego makijażu może zwalać z nóg.

Jak zaprezentować się podczas rozmowy o pracę?

Makijaż biznesowy stanowi jedynie dodatek do całej stylizacji. Na rozmowę w sprawie pracy należy się przede wszystkim odpowiednio ubrać. Styl powinien być dopasowany do miejsca oraz stanowiska – w inny sposób zaprezentuje się menedżerka, w innym przedstawicielka branży kreatywnej, a jeszcze inny kandydatka do pracy w sklepie. Spotkanie w sprawie pracy na wyższym stanowisku wymaga założenia eleganckiego kostiumu albo garsonki, natomiast w innych przypadkach odpowiedni będzie smart casual, który jest mniej zobowiązujący.

Zobacz też:  Ginące zawody – podążać za modą czy szukać nowego wykształcenia?

Przygotowując się na rozmowę w sprawie pracy, warto zwracać uwagę na każdy aspekt. Makijaż biznesowy doskonale podkreśla atuty urody, ale nie odwraca uwagi od tego, co kandydatka ma do powiedzenia. Stanowi istotny element dress code’u i w pewnych sytuacjach wydaje się niezbędny.


Marcin Szymański

Specjalista w branży HR, poza pracą interesuje się socjologią. Zajmuje go struktura zatrudnienia w Polsce oraz motywacje pracowników do wybrania danej ścieżki zawodowej.

Opublikuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *